2013. november 2., szombat

A LUSTA LÓ

Claudi2000: A lusta ló


Volt egyszer egy gazda, s annak volt három lova. A legkisebb volt a leglustább.

A gazda egy nap kiment a földjére dolgozni a három lóval. Amint a legkisebbet szerette volna, hogy dolgozzon, a ló lefeküdt.

- Jaj de lusta vagy, Pisti! - mondta a gazda a lusta lónak.

Nagy nehezen felállt, de dolgozni nem akart sehogy sem. A másik kettőnek kellett dolgoznia felváltva.

Mikor hazamentek a két idősebb ló, Panni és Sára már nagyon fáradtak voltak.

- Miért vagy ilyen lusta, Pisti? - Kérdezte Panni Pistitől.

- Csak mert nem tetszik a munka. - jelentette ki.

- De dolgozni minden lónak kell, azért vannak a lovak a világon. - mondta Sára.

De mire Sára ezt kimondta, Pisti már el is aludt.

Másnap reggel a gazda dühösen ment be az istállóba. Pistire kezdett kiabálni, ami azzal végződött, hogy elzavarta Pistit a háztól.

A lusta ló szomorúan ballagott egy kis erdőben. Egyszer csak egy lovakból álló csordával találkozott.

- Szia! Hát te hogy kerülsz ide?  - kérdezte a vezér.

- Elzavart otthonról a gazdám, mert nagyon lusta vagyok. Nem szeretek dolgozni.  - fejezte ki magát Pisti.

- Mi sem szerettünk  dolgozni. Minket is a gazdáink küldtek el otthonról. - mondták kórusban.

- Beállhatok közétek? - kíváncsiskodott Pisti.

- Hogyne - mondta a vezér örvendezve.

- Na és mit csinálunk most? Mondjuk aludhatnánk. - javasolta a lusta ló.

- Igen. Most azonnal. Ezzel ünnepeljük, hogy beléptél hozzánk. - mondta boldogan az egyik.

Mikor a lovak elaludtak, farkasok garázdálkodtak körülöttük. Az egyik ló észrevette a farkasokat. Halkan értesítette a többieket is. A lovak nagyon megijedtek és elfutottak.

Pisti más irányba futott, ezért elkeveredett az erdő szélére. Ott találkozott egy magányosan kullogó lóval.

- Te ki vagy? - kérdezte a szomorú ló.

- Én Pisti vagyok, a lusta ló. Nem láttál erre egy lovakbol álló csordát? - érdeklődött Pisti.

- Nem. Én Irisz vagyok. Már hallottam rólad. Téged zavart el a gazdád otthonról. Én is abban a faluban lakom ahol te. Eltévedtem a gazdámtól, és nem tudom merre kell visszamenni. - panaszolta el Irisz.

- Én segítek, csak segíts, hogy ne legyek ennyire lusta. - kérlelte Iriszt Pisti.

- Jó, beleegyezem.  - mondta Irisz.

Irisz megtanította pár nap alatt Pistinek, hogy hogyan legyen dolgos ló. Pisti és Irisz visszamentek a falujukba.  Pisti gazdája először nem akarta visszafogadni őt, de végül adott neki még egy esélyt. Mikor bebizonyította, hogy milyen dolgos ló lett, a gazdája nagyon megdicsérte őt.

Ezentúl Sárinak és Panninak nem kellett annyit dolgoznia, mert Pisti nagyon dolgos ló lett. Ezután boldogan éltek amíg meg nem haltak.
(Forrás: http://the-best.blogger.hu/2012/10/07/1-mese-a-lusta-lo )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése